De spullen zijn gepakt... - Reisverslag uit Kampen, Nederland van Emma Boeve - WaarBenJij.nu De spullen zijn gepakt... - Reisverslag uit Kampen, Nederland van Emma Boeve - WaarBenJij.nu

De spullen zijn gepakt...

Blijf op de hoogte en volg Emma

22 September 2014 | Nederland, Kampen

Dag lieve mensen,

Zoals jullie ongetwijfeld al weten, vertrek ik morgen naar The Smiling Coast of Africa; The Gambia! Ik ga gedurende vier maanden een minor volgen en stage lopen in het enige psychiatrisch ziekenhuis in Gambia of in de polikliniek in Banjul.

Naast deze individuele stage, zal ik samen met mijn medestudenten een project gaan opzetten m.b.t. bootvluchtelingen. Veel mensen uit West-Afrika proberen het land te ontvluchten om diverse redenen. Het is aan ons om deze redenen in kaart te brengen en te kijken wat wij hiermee gaan doen. Er is namelijk geen reëel beeld over landen zoals Nederland. Nederland is een van de landen dat wordt gezien als ‘het beloofde land’. Onder andere veel Gambianen proberen het geluk in Nederland te zoeken. Helaas valt het in Nederland vaak tegen om een leven op te bouwen. Het is ons doel om hier aan te werken en mensen in Gambia te laten zien dat het meer nut heeft om in eigen land iets op te bouwen. Het is nog niet bekend hoe wij dit project gaan vormgeven.

Morgen gaat het avontuur dus echt beginnen! Ik doe mijn best jullie op de hoogte te houden, maar ik heb geen idee waar en wanneer wij internet en/of stroom hebben.

Liefs,
Fatou (Mijn Gambiaanse naam)

  • 22 September 2014 - 14:05

    Gea:

    Veel succes. Spannend. Xxx

  • 22 September 2014 - 14:12

    Lia Van Dun:

    Dag Emma! Goede reis, heel veel succes met alles wat je gaat doen.
    Ik zal je zeker vogen!
    liefs,
    lia

  • 22 September 2014 - 19:48

    Piet En Alie:

    Hele goede reis gewenst en veel plezier daar.

  • 22 September 2014 - 21:55

    Geke Boeve:

    Heel veel succes in Afrika. En geniet er van.
    Groetjes van de
    Boefjes uut Veerhuus

  • 22 September 2014 - 22:48

    Marian:

    Hoi Emma, het is bijna zover...heel goede reis morgen , en een heel mooie tijd daar. Veel succes en we volgen je graag. Tot over een paar maanden!

  • 23 September 2014 - 12:43

    Theo Liefkens:

    Hoi Emma, wij wensen je heel veel succes bij je werk, maar natuurlijk ook veel plezier in de schaarse vrije tijd. Opa Theo

Tags: Gambia, minor

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nederland, Kampen

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

26 Januari 2015

Van met de voeten in het mulle zand...

13 Januari 2015

never a dull moment in The Gambia

08 Januari 2015

Met trots deel ik jullie mee...

31 December 2014

Dankbaar

27 December 2014

Kerst in Gambia
Emma

Actief sinds 12 Juni 2014
Verslag gelezen: 395
Totaal aantal bezoekers 19517

Voorgaande reizen:

12 Juni 2014 - 31 December 2014

Mijn eerste reis

12 Juni 2014 - 31 December 2014

Mijn eerste reis

Landen bezocht: