Dankbaar - Reisverslag uit Brikama, Gambia van Emma Boeve - WaarBenJij.nu Dankbaar - Reisverslag uit Brikama, Gambia van Emma Boeve - WaarBenJij.nu

Dankbaar

Door: Emma

Blijf op de hoogte en volg Emma

31 December 2014 | Gambia, Brikama

Hoewel wij de klok hebben, en de Afrikanen de tijd... heeft er niemand maar dan ook niemand enige invloed op de snelheid van de dagen, weken, maanden en jaren.
Het jaar is weer voorbij gevlogen, waar blijft de tijd toch? Er is weer zoveel gebeurd. Mooie dingen, minder mooie. Lily is gekomen, Doortje helaas heengegaan maar ontzettend dankbaar voor de mooie jaren, talrijke ontmoetingen met prachtige mensen, veel mooie momenten met Arend, vrienden en familie. Dankbaar voor al het moois dat op mijn pad is gekomen en dankbaar dat ik de kans heb gekregen om een prachtige ervaring in Gambia op te mogen doen. Dankbaar voor de mensen die mij hierin gesteund hebben en die het mede mogelijk gemaakt te hebben om te gaan, onder andere door goed en met liefde op de poezen te passen of om te zien naar mijn 'have en goed'. Vanavond gaan we in de warmte 2015 in, een belangrijk jaar voor veel mensen, ook voor mij... afstuderen is in zicht. Dat het jaar ons allemaal veel goeds en gezondheid mag brengen.

Het einde van dit jaar wil ik afsluiten met prachtig nieuws: ik heb € 1.900,- kunnen inzamelen voor het Psychiatrisch Ziekenhuis Tanka Tanka. Wat een pracht bedrag! Met dit bedrag laat ik een keuken bouwen. Urenlang koken op een vuurtje buiten om een lunch voor 100 patiënten te bereiden zal dan verleden tijd zijn. Daarnaast zullen er meer gerechten geprobeerd kunnen worden en is de keuken afgesloten, veel veiliger dus. Mooi nieuws om het jaar mee af te sluiten en het nieuwe jaar in te gaan, dacht ik zo...

Lieve mensen, ik wil jullie heel hartelijk danken voor de bijdrage die jullie hebben geleverd, hetzij in de vorm van geld of in de vorm van spulletjes, en alle moeite die jullie hebben gedaan om mij te helpen met het inzamelen van dit geld. Het komt heel goed terecht, ook namens patiënten en het personeel van Tanka Tanka echt ontzettend bedankt!

  • 31 December 2014 - 20:24

    Geke:

    Hoi Emma, mooi verhaal weer, fijn dat alles weer goed is daar.
    Geniet van de jaarwisseling en groet aan Arend!!. Dikke kus van ons
    De Boefjes uut veerhuus.

  • 01 Januari 2015 - 02:12

    Sjoukje Baarsma:

    Lieve Emma,
    Wat ben jij geweldig bezig!
    Het lijkt er op dat jij je hart ook hebt verloren in Gambia. Of heb ik het mis?
    In ieder geval heb ik diep respect voor je.

    Ik wens je een heel goed en gezond 2015!!!!

    Wie weet treffen we elkaar nog in Gambia.......

    Lieve groet, Sjoukje

  • 01 Januari 2015 - 11:00

    Mamalien:

    Lieve Emma, ik ben ook heeeel dankbaar voor zo'n dochter!

  • 04 Januari 2015 - 07:58

    Henk:

    Hoi Emma,
    Wel wat laat, maar allereerst het allerbeste toegewenst voor het komende jaar.
    Jij bent dankbaar en dat is prachtig, maar de mensen van Tanka Tanka zullen ook ontzettend dankbaar zijn met jou als vrijwilliger. Vind het nog steeds ontzettend knap dat je hier voor gekozen hebt.
    Wens jou en Arend nog heel goede dagen toe samen en wie weet wordt jou inspanning nog wel eens bewondert door ons.

  • 04 Januari 2015 - 15:32

    Pa:

    super Emma!
    Onderstaande tekst van Bram Vermeulen geldt zeker voor jou.

    Ik heb een steen verlegd,
    in een rivier op aarde.
    Nu weet ik dat ik nooit zal zijn vergeten.
    Ik leverde bewijs van mijn bestaan.
    Omdat, door het verleggen van die ene steen,
    de stroom nooit meer dezelfde weg zal gaan.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Gambia, Brikama

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

26 Januari 2015

Van met de voeten in het mulle zand...

13 Januari 2015

never a dull moment in The Gambia

08 Januari 2015

Met trots deel ik jullie mee...

31 December 2014

Dankbaar

27 December 2014

Kerst in Gambia
Emma

Actief sinds 12 Juni 2014
Verslag gelezen: 465
Totaal aantal bezoekers 19485

Voorgaande reizen:

12 Juni 2014 - 31 December 2014

Mijn eerste reis

12 Juni 2014 - 31 December 2014

Mijn eerste reis

Landen bezocht: